WERSJA DLA NIEWIDZĄCYCH
Dołącz do nas i skorzystaj z
naszego know-how

20 000

  • Prawie 20 000 pokoi hotelowych
  1. Dlaczego miałbym wybrać Accor na wspólnika - franczyzodawcę?
  2. Czy system franczyzy jest odpowiednim rozwiązaniem dla mnie?
  3. Nie mam żadnego doświadczenia w branży hotelarskiej. Czy mogę także uczestniczyć w tym przedsięwzięciu?
  4. Jestem właścicielem hotelu i chciałbym dołączyć do sieci hoteli Accor jako franczyzobiorca. Co powinienem zrobić?
  5. Czy Accor preferuje określone rejony lub lokalizacje?
  6. Czy dołączenie się sieci Accor wiąże się z kosztami? Jakie są to koszty?
  7. Mam więcej pytań dotyczących franczyzy. Z kim mogę się skontaktować?
  8. Chciałbym kupić hotel oraz prowadzić go pod szyldem Accor. Na jakim etapie powinienem skontaktować się z Accor? Czy Accor może pomóc mi w procesie kupna hotelu

 

1. Dlaczego miałbym wybrać Accor na wspólnika - franczyzodawcę?

Prowadzenie dobrze działającego i oferującego wysokiej jakości usługi hotelu oraz przyciągnięcie i utrzymanie klientów wymaga wielu umiejętności, zwłaszcza w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku gospodarczym. Podpisanie umowy franczyzy z Accor oznacza połączenie sił z partnerem działającym w tej samej branży. Gotowość Accor do dzielenia się doświadczeniem i wiedzą nabywaną przez niemal 45 lat pomoże Państwu w codziennym prowadzeniu hotelu i ułatwi realizację wielu zadań. Dołączenie do naszej sieci oznacza także pozyskanie nowych klientów, możliwość polegania na sprawdzonej koncepcji prowadzenia działalności, czerpanie korzyści z silnego wizerunku marki i globalnej strategii komunikacji oraz oszczędności wynikające ze scentralizowanego systemu zakupów. Jako franczyzobiorca Accor w każdym momencie będziecie Państwo o krok do przodu i nigdy nie będziecie zmuszeni samotnie mierzyć się z trudnościami występującymi w branży hotelarskiej.

 

2. Czy system franczyzy jest odpowiednim rozwiązaniem dla mnie?

Jeśli jesteście Państwo właścicielami hotelu lub widzicie siebie w roli przedsiębiorcy, a nieobca jest Państwu ambicja i chęć zwiększenia swoich szans na sukces, system franczyzy może być dla Was odpowiednim rozwiązaniem. Status franczyzobiorcy pozwala Państwu pozostać właścicielem hotelu i niezależnym pod względem prawnym podmiotem, umacniając jednocześnie wizerunek hotelu oraz umożliwiając uzyskanie dostępu do sprawdzonych narzędzi i metod prowadzenia działalności, co sprzyja integracji ze społecznością profesjonalnych hotelarzy podzielających Państwa ambitne cele. W zamian wyrażacie Państwo zgodę na udział w naszym firmowym przedsięwzięciu, przyjmujecie do realizacji koncepcję marki innej niż Wasza własna, oraz zobowiązujecie się stale dążyć do doskonałości przyczyniając się do sukcesu całej sieci.

 

3. Nie mam żadnego doświadczenia w branży hotelarskiej. Czy mogę także uczestniczyć w tym przedsięwzięciu?

System franczyzy Accor jest otwarty dla wszystkich. Nie istnieje pojedynczy preferowany model działania. Zapraszamy do współpracy różnego rodzaju specjalistów - właścicieli hotelu, inwestorów poszukujących metod dywersyfikacji portfeli inwestycyjnych lub przedsiębiorców podążających za nowymi wyzwaniami. Dla nas ważne jest, abyście dysponowali Państwo dogłębnym zrozumieniem zasad obsługi klienta oraz podzielali naszą wizję rozwoju działalności hotelarskiej i partnerstwa w systemie franczyzy. Chcemy pracować wspólnie z Państwem, by zbudować trwały i dochodowy model partnerstwa, który zapewni nam osiągnięcie sukcesu.

 

4. Jestem właścicielem hotelu i chciałbym dołączyć do sieci hoteli Accor jako franczyzobiorca. Co powinienem zrobić?

Po pierwsze, należy skontaktować się z osobą odpowiedzialną za rozwój sieci franczyzowej w danym państwie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub wypełniając formularz kontaktowy online dostępny na stronie: www.accor.com (w zakładce „Franchise & Management”, należy kliknąć na „Contacts and countries information” i wybrać państwo, następnie po znalezieniu danych osoby odpowiedzialnej za rozwój franczyzy w danym kraju należy kliknąć na “Contact”). Ten wstępny etap umożliwi osobie odpowiedzialnej za rozwój franczyzy wgląd w Państwa zgłoszenie. Następująca po zgłoszeniu wymiana informacji między Państwem a zespołem ds. rozwoju franczyzy pozwoli nam określić, czy Państwa hotel może dołączyć do jednej z marek naszej sieci. Następnie przystępujemy do sporządzenia umowy, po czym zespoły naszych wysoko wykwalifikowanych specjalistów będą wspierać Państwa przez cały okres pomiędzy zawarciem umowy i otwarciem hotelu pod marką Accor, zapewniając płynne i bezstresowe rozpoczęcie działalności w roli franczyzobiorcy.

 

5. Czy Accor preferuje określone rejony lub lokalizacje?

Accor jest obecny w prawie 90 państwach na całym świecie, dostosowując strategie rozwoju do specyficznych warunków działania na lokalnych rynkach. Nasze lokalne zespoły szczegółowo analizują każde zgłoszenie i dokonują jego oceny pod kątem istniejącej sieci, potencjału rynku oraz już rozpoczętych projektów. Osoba odpowiedzialna za rozwój franczyzy w każdym przypadku odpowiada na zgłoszenia w sposób zindywidualizowany.

 

6. Czy dołączenie się sieci Accor wiąże się z kosztami? Jakie są to koszty?

Opłata za przyłączenie hotelu do sieci oraz roczne opłaty są obliczane w zależności od lokalizacji i kategorii hotelu. Opłata za przyłączenie hotelu do sieci jest płatna z góry i wynosi od 600 Euro do 2.500 Euro za pokój. Roczne opłaty są należne przez cały okres obowiązywania umowy (od 10 do 12 lat) i wynoszą od 5 do 8% przychodów. Franczyzobiorca musi także ponieść dodatkowy koszt przystosowania hotelu do standardów danej marki. Nasze zespoły służą pomocą w oszacowaniu poziomu niezbędnych kosztów w zależności od stanu hotelu.

 

7. Mam więcej pytań dotyczących franczyzy. Z kim mogę się skontaktować?

Sugerujemy skontaktowanie się z osobą odpowiedzialną za rozwój franczyzy w danym kraju, która pełni rolę łącznika pomiędzy naszymi zespołami a podmiotami zainteresowanymi franczyzą. Osoba ta pełni funkcję ambasadora Accor oraz będzie Państwa doradcą i koordynatorem zapewniającym stały kontakt z Grupą Accor w trakcie badania, oceny i zarządzania przedsięwzięciem, niezależnie od tego, czy będzie ono oznaczać zmianę marki, remont czy budowę nowego hotelu. Osoba odpowiedzialna za rozwój franczyzy w danym kraju jest pośrednikiem pomiędzy potencjalnym franczyzodawcą a ekspertami Accor uczestniczącymi w procesie przystępowania do sieci do momentu podpisania umowy franczyzy.

 

8. Chciałbym kupić hotel oraz prowadzić go pod szyldem Accor. Na jakim etapie powinienem skontaktować się z Accor? Czy Accor może pomóc mi w procesie kupna hotelu?

Accor nie oferuje hoteli ani działek gruntu potencjalnym franczyzobiorcom. Jednakże, jeśli samodzielnie znaleźliście Państwo interesującą ofertę, zapraszamy do kontaktu z nami. Nasi eksperci mogą udzielić Państwu porady oraz ewentualnie wesprzeć starania o środki finansowe. Po akceptacji Państwa zgłoszenia przez Accor, zostanie Państwu przydzielony zespół ekspertów, który pomoże Wam zrozumieć istotę i koncepcję danej marki oraz opracować odpowiednią ofertę rynkową. Accor dysponuje zespołami we wszystkich państwach, w których oferuje możliwość przystąpienia do sieci w ramach franczyzy, co oznacza możliwość korzystania z lokalnej wiedzy i doświadczenia naszych ekspertów.